Rozpoznawalne połączone kółka symbolizują cztery firmy, które w wyniku wielkiego kryzysu weszły w kooperację. Mowa o Audi, DKW, Horch i Wanderer. Należy przy tym mieć świadomość, że była to jedna z głośniejszych fuzji. W ten sposób w 1932 r. powstał Auto Union P- Wagen. Aż do czasu wojny Mercedes-Benz i Auto Union zdominowały światowe wyścigi. Pojazdy przekraczały prędkość 300 km/h! W celu uzyskiwania lepszych prędkości walczono z wagą wyścigówek, stąd  tzw. srebrne strzały. Były srebrne ponieważ nie posiadały lakieru. Dzięki współpracy z Ferdinandem Porsche osiągano coraz to lepsze wyniki. Do czasu.

Legendarny już kierowca Bernd Rosemeyer zepchnięty przez boczny wiatr rozbił się pędząc niemal 400 km/h. Po śmierci kierowcy firma przerwała wyścig z prędkościami. Warto dodać, że zanim to się stało Auto Union wygrało 32 wyścigi biorąc udział w 54 zawodach. P-Wagen osiągał moc 300 KM

W czasie wojny fabrykę w Ingolstadt przekształcono do celów wojskowych, a pod koniec działań wojennych została zniszczona przez amerykańskie bombowce. W wojnie odbudowano firmę na nowo. Auto Union rozpoczęło produkcję pojazdów projektowanych przez DKW oraz terenowe Auto Union Munga. W 1958 r. Auto Union GmbH został przejęty przez koncern Daimler-Benz AG., a w 1965 r. Volkswagen. Logo Auto Union jest do dzisiaj używane przez Audi i bez wątpienia należy do grupy najbardziej rozpoznawalnych marek na świecie. W 1969 r. Auto Union połączył się z firmą NSU. Od tego czasu przedsiębiorstwo nosiło pełną nazwę Audi NSU Auto Union AG, a od początku  1985 r. Audi AG. Obecnie Volkswagen AG posiada 99,55% akcji. Jednak to już opowiadanie na inną historię.

Wróćmy do Auto Union. W latach 1958-1963 produkowano Auto Union 1000. Samochód osobowy klasy średniej był dostępny jako: 2-drzwiowe coupé, 2-drzwiowy kabriolet, 3-drzwiowe kombi oraz 2- lub 4-drzwiowy sedan. Był łudząco podobny do produkowanego od 1953 r. DKW 3=6. Wersje cabrio oraz coupé różniły się nieco stylizacją, np. przednią atrapą. Pojazdy posiadały silniki dwusuwowe o pojemności 981 cm3 i mocy 45 i 51 KM. Silniki były chłodzone cieczą i posiadały 4-biegową manualną skrzynię biegów zamontowaną w kolumnie kierownicy. Najszybsze modele osiągały prędkość maksymalną do 140 km/h.

Dzięki firmie CARS 1900 (fecebook/cars1900com) podczas targów pojazdów zabytkowych Retro Motor Show w Poznaniu mogliśmy naocznie poznać prawdziwy egzemplarz Auto Union 1000 z 1963 r.

B.A.